Nok søvn for bedre prestasjon og helse

Nok søvn for bedre prestasjon og helse

Ved hard trening bryter en ned muskulatur mens den i ettertid - gjennom riktig næringstilførsel, nok hvile og søvn - repareres og bygger seg større og sterkere. Mange er flinke med både treningen og kostholdet, men tar for lett på viktigheten av tilstrekkelig søvnmengde og søvnkvalitet.

Når en sover skilles det ut en økt mengde veksthormon som bidrar til bedret restitusjonevne. Sover en for lite/dårlig får en ikke utnyttet disse restitusjonsforholdene.

17424927_1262571613798372_7818755235011039135_n

Men det er ikke bare treningsprestasjonen som reduseres dersom søvnmengde og søvnkvalitet ikke er optimalRead more


Kjedelige diett-tips som funker!

Alle leter etter triks og snarveier for å få drømmekroppen. Det finnes ikke så mange slike, men disse her fungerer faktisk. Eneste problemet med dem er at de er litt kjedelige.

26992372_1677000709022883_8507159248827399921_n
 Spis sakte: Det tar rundt 20 minutter fra du begynner å spise til du registrerer om du er mett. Hvis du spiser for fort, rekker du å overspise før du kjenner at du har fått nok.
-
Om du spiser langsomt derimot, oppnår du bedre fordøyelse, du blir mer mett av måltidene dine, og det blir lettere å holde vekten eller gå ned i vekt. Folk som spiser sakte har sjeldnere problemer med vekta enn de som spiser fort.
Read more


Trening etter overgangsalderen

Trening etter overgangsalderen

Etter overgangsalderen er det flere hormoner som forandrer seg i kvinnekroppen. Blant annet synker østrogenproduksjonen i kroppen dramatisk. Østrogen har for det meste positive effekter på kroppen, så det at produksjonen blir lav fører til en del negative effekter. Samtidig med dette øker produksjonen av et hormon som heter adenosin, noe som gjør at kroppen blir dårligere til å mobilisere kroppsfett til bruk som energi. Her er noen av tingene som kan endre seg til det negative etter overgangsalderen:

- du går opp i vekt, får lettere for å legge på deg og vanskeligere for å ta av

- i stedet for at fettet lagres på lår, rumpe og hofter, der det ikke utgjør så stor helserisiko, så begynner du å lagre mer av det på magen.

- det siste fører til høyere sjanse for hjerteproblemer, noe kvinner før overgangsalderen har svært lav risk for

- du mister muskelmasse i raskt tempo (østrogen virker positivt inn på muskelmassen hos kvinner)

- bentettheten synker raskere enn før, noe som på sikt fører til benskjørhet

3484354B-6C9B-45A2-8DD5-DA8CCAC673D7
Dame 53 år, før og et halvt år etter hun fikk StrongBody-plan

Trening og sunt kosthold kan ikke gjøre noe med selve årsaken til disse plagene, altså den endrede hormonproduksjonen, men trening kan gjøre underverker i forhold til å få bukt med symptomene.

Read more


Gavekort på coachingpakke

Gavekort på coachingpakke

Julehandelen står for dør, og som vanlig på denne tiden av året får vi mange henvendelser med spørsmål om vi selger gavekort, og det gjør vi ;)

Ønsker du å kjøpe gavekort på en coachingpakke, så bestiller du bare en coachingpakke her: http://strongbody.no/produkt/coaching-pakke/
Og så skriver du bare "Gavekort" i kommentarfeltet under bestilling.

BILDE

Kjenner du noen som allerede har kjøpt coachingpakke hos oss, men som ønsker seg nye uker med oppfølging, da kan du kontakte oss på info@strongbody.no for å sjekke pris.


Hvordan kan StrongBody hjelpe deg med PCOS?

Hvordan kan StrongBody hjelpe deg med PCOS? 

Polycystisk ovariesyndrom eller PCOS er en tilstand som kjennetegnes av at hormonene i kroppen er i ubalanse. Det oppstår væskefylte hulrom (cyster) i eggstokkene som følger av at eggcellene i eggstokkene ikke modnes skikkelig og eggløsning uteblir. Denne cystedannelsen forstyrrer eggstokkens funksjon og fører til hormonforstyrrelser i kroppen. Tilstanden ser ut til å være arvelig betinget.

PCOS

Østrogener, androgener og progesteron er tre typer hormoner fra eggstokkene som påvirker mest. Symptomene som oppstår som følger av PCOS er unormal hårvekst på kropp og ansikt (hirsutisme), kviser i kombinasjon med fet hud (akne), uteblivende eller uregelmessige menstruasjoner, barnløshet og overvekt. Det er anslått at 2/3 av kvinner med PCOS er overvektige, hvor fettansamlingen kan sees først og fremst rundt midjen.Read more


Vi ELSKER å få oppdateringer fra tidligere klienter!

Vi ELSKER å få oppdateringer fra tidligere klienter!

"Hei

Jeg ville bare rette en stor takk din vei!! Jeg er uendelig glad for at jeg tok kontakt med dere i Strongbody for 7 måneder siden.

For meg har ikke dette vært en 4 ukers diett bare, det resulterte i at jeg endret hele tankesettet mitt rundt mat (NOK mat!), trening, hvile og søvn. Jeg er så glad jeg lyttet til dine ord og råd.

På disse månedene har jeg skeiet ut nå og da, men jeg har klart å se helheten og ikke gått helt i kjelleren å følt at hele ukens sunne vaner og trening gikk i vasken kun fordi jeg spiste pizza lørdagen den uka. Jeg har fortsatt dagen etter utskeielsene med rutinene mine – i motsetning til før hvor 1 cheat day ble til 3 uker, eller 3 uker med altfor lite mat og null trening.

Jeg har kost meg på veien, selv om jeg har endret livsstil og det er jo fullt mulig ser jeg.

Vekten er kun -3 kilo, antall cm har jeg mistet helt oversikten over. Men bildene taler for seg, til tross for at jeg har sett meg fullstendig blind på meg selv underveis!

Bilde 18.09.2017, 20.57.14 (1)Bilde 18.09.2017, 20.57.14

Read more


Blomkål og pastinakksuppe med kalkunbacon

Blomkål og pastinakksuppe med kalkunbacon

Denne suppen er næringsrik, inneholder masse protein, metter godt og lenge og inneholder kun 245kalorier per porsjon. Den egner seg godt både som middag eller som en varm lunsj i høstkulden
14639891_1128088187246716_8375843351860934265_n
Til 1 porsjon trenger du:Read more


Hvilken cardio-type er best etter vekttrening?

Hvilken cardio-type er best etter vekttrening?

Hvis du av tidshensyn ikke har annet valg enn å trene kondisjon/cardio rett etter vekttreningen din, hvilken type cardio gir minst negativ innvirkning i forhold til vekttreningen du nettopp gjennomførte? Vi vet for eksempel at hvis du har trent bein, og så jogger etterpå så vil dette hemme resultatene fra beinøkten ganske kraftig.

Fra alt av studier jeg kan finne, hvorav noen er splitter nye, så er det sykling som gir minst negativ effekt, eller minst "interference effect", for å bruke det engelske fagutrykket. Jeg vil også tippe at roing på innendørs romaskin vil gi liten negativ effekt. Og om du har trent overkropp vil jeg tro Stairmasteren er helt innafor.aIMG_1888

Read more


Bygg muskler med StrongBody!

Bygg muskler med StrongBody!

Vi i StrongBody jobber ikke bare med de som ønsker å slanke seg, vi setter også opp kost- og treningsplaner til deg som ønsker å forme og stramme opp kroppen ved å bygge muskler.

Bilde 24.08.2017, 11.03.32

Er man veldig tynn og spebygd kan det være en fordel å øke både i muskelmasse og fettprosent, og da er det viktig å få i seg nok og riktig mat, samt å trene best mulig for å nå sine mål.

Kanskje ønsker du fokus på å bygge en større rumpe?Read more


Kom i form etter svangerskap

Kom i form etter svangerskap

Vi setter opp kostholdsplaner og treningsopplegg som hjelper nybakte mødre å komme i form, slanke seg og stramme opp på en sunn og effektiv måte, uten at det går ut over energien de skal ha til å ta seg av babyen, uten at de mister melken og uten at de skader sin egen helse.

Amming og slanking

Ikke alle er så heldige at de har morsmelk til babyen, men hvis du har det, ikke ødelegg det med en misforstått slankekur. Å gi morsmelk er noe av det viktigste du kan Read more