Bestill coaching ›

Personlig veiledning

Tett oppfølging gir gode resultater!

Våre coacher hjelper deg til å nå dine mål gjennom tett oppfølging og personlig veiledning. Sammen kommer vi frem til mat- og treningsplaner som er skreddersydd for dine mål, preferanser og hverdag.

Vårt team er satt sammen av mennesker med høy kompetanse innen ulike områder, som samlet utgjør et sterkt coaching-miljø.

Alle våre coacher er:

Oppriktige og til å stole på

Fokuserte på kunden og på å utgjøre en positiv faktor i kundens liv

Opptatt av å holde seg faglig oppdaterte

Flinke til å inspirere folk til å ta godt vare på seg selv

Samvittighetsfulle og dyktige til å se den enkelte

Teamet inkluderer blant annet leger, sykepleiere, vernepleiere, personer med mastergrad innen ernæring og treningsfysiologi, og kjente treningsprofiler. Alle har selvfølgelig PT-utdanning. Vi sørger hele tiden for å holde hverandre faglig oppdatert, så når du bruker en StrongBody-coach er du alltid sikret forsvarlig veiledning.

KOM I GANG

StrongBodys filosofi

StrongBody sin filosofi for kost og trening er i korte trekk som følger:

1. Energibalansen

Energibalansen, altså forholdet mellom tilført energi gjennom maten og energiforbruk, bestemmer om vekten vår går opp eller ned.

Sitat Helsedirektoratet:
«Når det gjelder overvekt er balansen mellom energiinntak og energiforbruk helt avgjørende. Dersom man inntar mer energi enn man forbruker øker vekten, om energien kommer fra fett eller karbohydrater er underordnet.»

Det er viktig å være klar over at energibalanse, altså regnestykket «kalorier inn / kalorier ut», ikke er et statisk regnestykke. Inntaket ditt av mat (altså «kalorier inn») påvirker nemlig energiforbruket. Både gjennom direkte mekanismer (den termiske effekten av mat) og indirekte mekanismer (kroppen har flere mekanismer for å regulere ned energiforbruket som beskyttelse mot energiunderskuddet).

2. Kostholdet

Matplaner som lover nedgang simpelthen gjennom å legge om hva du spiser fungerer bare så lenge de opererer i tråd med punkt 1. Altså så lenge de får deg til å spise mindre enn du forbruker.

3. Gjennomførbart

Ofte vet vi innerst inne hva som skal til for å nå målene våre, det vanskelige er å gjennomføre det i praksis. Derfor er det viktig at både kostholdet og treningsopplegget er gjennomførbart over tid. Harde opplegg som du kun greier å følge i en kort periode har lite for seg. Her er noen faktorer som påvirker om du vil klare å følge opplegget over tid:1. Energibalansen

  • At maten metter, slik at du holder sultfølelsen mest mulig i sjakk.
  • At maten ikke er for sær eller smaker vondt, slik at du ikke går lei.
  • At maten er næringsrik og variert, slik at du ikke får mangler.
  • At trening og diett gir gode resultater, slik at du opprettholder motivasjonen.
  • At treningsopplegget ikke krever mer av deg enn du faktisk har tid til.

4. Proteininntak

For befolkningen generelt er det anbefalt å spise 0,8 gram proteiner per kg kroppsvekt per dag. Dette er nok til å holde kroppen frisk, og til å fungere godt i normalt dagligliv og normal trening. Det er imidlertid ikke overlevelse og normale resultater klientene kommer til StrongBody for, de kommer til oss for å få resultater utenom det vanlige og da er det andre råd som gjelder. Vi må da se til hva det forskes på innen idretten, og til erfaringer vi selv har gjort gjennom en lang karriere med coaching av både idrettsutøvere og mosjonister. Våre anbefalinger for proteininntak ligger derfor noe høyere enn det myndighetene anbefaler; men i tråd med hva kjente idrettsforskere i USA opererer med.

5. Enkle kostholds- og livsstilsråd vi har tro på

Blant enkle kostholds- og livsstilsråd vi har tro på, kan det nevnes:

  • Unngå som hovedregel å drikke kalorier, med unntak av melk og eventuelle proteinshaker.
  • Ikke spis mens du er distrahert. Spiser du mens du ser TV, jobber på dataen eller kjører bil, er det lett å ikke kjenne metthetssignaler før du allerede har spist for mye.
  • Tygg maten ordentlig og spis langsomt, det er forbundet med bedre vektkontroll.
  • Som hovedregel er det lurt å unngå å spise ultra-prosessert mat. Mennesker og dyr har ganske gode innebygde mekanismer for å slutte å spise når vi har fått nok, men disse mekanismene fungerer ikke like godt når vi spiser svært prosessert mat. Inntak av ultra-prosessert mat er forbundet med massiv overspising.
  • Vi er også enige i denne enkle forklaringen fra Helsedirektoratet:
    «Videre er det sannsynlig at et kosthold med lav energitetthet (mye grønnsaker, frukt, grove kornprodukter og magre matvarer) minsker risikoen for vektøkning og overvekt, og at et kosthold med høyt innhold av energitette matvarer (matvarer med høyt innhold av fett og sukker) og sukkerholdige drikker øker denne risikoen.»

Gunnar Strand Jacobsen
Daglig Leder
StrongBody

Varen er lagt i handlekurven.
0 items - kr 0,00