Kosthold og aktivitet i Påsken

Legg fra deg «alt eller ingenting» tankegangen. Ikke gå inn i påsken med en tanke om at du skal nekte deg alt du liker, men heller ikke bruk påsken som en anledning til å kaste i deg alt du kommer over. Ikke spis bare fordi det er der, men spis fordi du kjenner at du virkelig har lyst på. 

Spis regelmessig. Unngå å gå lenge sulten – da tar man ofte mindre gode valg i matveien.

Anna Maria Israelsson

Anna Maria Israelsson har en Mastergrad i samfunnsernæring, og en Bachelorgrad i folkehelsearbeid.

Fokuser på alt du kan spise: Fyll på med proteinrike matvarer som kjøtt, fisk, meieriprodukter og belgfrukter, i tillegg til grove kornprodukter og masse frukt og grønnsaker. Dette er matvarer som metter mye, og gjør at du ikke kaster i deg påskeegget fordi du egentlig er sulten.

Nyt at du har litt ekstra tid til hverdagsaktivitet. Påsken er en fin anledning til å komme seg ut på tur, gjerne med noen du er glad i. Eller kanskje få med familien på en treningsøkt? 

Legg en plan. Still deg spørsmålene: Hvordan ser påsken ut? Hvordan vil du føle deg underveis og etterpå? Hva skal til for at du føler deg bra? For de fleste innebærer dette å spise mest av de matvarene som gir energi, kose seg i moderate mengder, og i tillegg være i en eller annen form for aktivitet hver dag. 

Og til slutt: nyt påskeferien med god samvittighet!

Ønsker du coaching med Anna Maria som coach?

Bestill her:

COACHINGPAKKE

kr 4,900

Bestill nå

PAR-PAKKE

kr 8,600

Bestill nå

VEGANPAKKE

kr 4,900

Bestill nå