Hvilken type sko bør jeg bruke når jeg løfter vekter?

I mange øvelser er det viktig å stå stødig under løftet. Knebøy, stående press over hodet og markløft er noen eksempler. Joggesko med mye demping er uegnet til å løfte i. For det første står du mer ustødig i slike sko, og for det andre spiser dempingen opp litt kraft. Se for deg å ta et spensthopp fra en madrass — da kommer du ikke like høyt som om du hopper fra et hardt gulv; rett og slett fordi madrassen ikke gir ordentlig motkraft – i stedet «spiser den opp» noe av kraften. Det samme gjør sålen i joggesko under for eksempel knebøy.

Det finnes spesielle sko som er laget for både styrkeløft, vektløfting og crossfit, som alle er fine å løfte i. Ellers vil også vanlige sneakers med tynn eller hard såle være helt okay. Mange liker også å trene i vanlige joggesko, som de tar av når de skal trene knebøy og markløft, slik at de tar de øvelsene barfot eller i sokkelesten.

eple med målebånd og vekt

COACHINGPAKKE

  • 4 uker online oppfølging
  • En-til en med personlig coach
  • Skreddersydd treningsprogram
  • Øvelsesvideoer
  • Skreddersydd kostholdsplan
  • Ferdig utregnede måltider
  • Oppskriftshefte m/forklaringer
  • Tilgang til lukket Facebookgruppe

+
GRATIS HJEMMETRENINGSPROGRAM

Følger med på alle våre coachingpakker så lenge treningsstudioene er pålagt å holde stengt.

kr 4,900

Bestill nå

➝  Delbetal fra kr 278 / mnd

COACHINGPAKKEVEGAN

  • Samme innhold som ordinær coachingpakke

kr 4,900

Bestill nå

➝  Delbetal fra kr 278 / mnd

COACHINGPAKKEMED PAR-RABATT

  • Samme innhold som ordinær coachingpakke x 2

kr 8,600

Bestill nå

➝  Delbetal fra kr 449 / mnd

EKSTRA OPPFØLGING

kr 1,900 – 10,800

Bestill nå

➝  Delbetal fra kr 232 / mnd

GAVEKORT

kr 500 – 4,900

Bestill nå

T-SKJORTE

Unisex

kr 249

Bestill nå

SPIS DEG SUNN OG STERK

Kristine Webers nye bok

kr 339

Bestill nå