Løping & utholdenhet

Målgruppe: deg som er interessert i løping og utholdenhetstrening, enten du er nybegynner eller erfaren. Passer både for de som vil finne løpeglede og for de som vil optimalisere prestasjoner og trening.

Du kan velge ulike hovedfokus for coachingen

  1. du driver allerede med en del løping eller kondisjonstrening, og vil at vi skal hjelpe deg å tilrettelegge styrketrening og kosthold for å bli en bedre løper
  2. du vil finne ut hvordan du legger opp kondisjonstreningen mest mulig effektivt
  3. du er ganske fersk og trenger hjelp med begge deler

Coach / trener

Coachen på dette teamet er Vegard Birkeland. Han har mastergrad i treningsfysiologi fra NTNU, der han forsket på blant annet intervalltrening og overvekt. Vegards motto er at “trening er medisin!”. 

Han er en ivrig løper selv og har drevet med utholdenhetstrening i mange år. Hovedaktiviteten har vært stiløping, men også halvmaraton (PR 1:27) og 10 000 meter (PR: 38:10).

Vegard ønsker å spre løpegleden og har hjulpet mange med å komme i gang med løping. Som Vegard sier: “du må over kneiken før det begynner å bli gøy”. Er du relativt utrent og ikke vant med regelmessig løpetrening, tilpasser vi programmet deretter. Vegard har også dyp kjennskap til treningsfysiologi og kroppens tilpasninger til mye og hard utholdenhetstrening, derfor passer coachingen også til deg som er mer seriøs og erfaren i treningen. Med andre ord- vi tilpasser et skreddersydd opplegg til ulike nivåer.

Som coach er Vegard empatisk og forståelsesfull, men også tydelig og litt streng hvis det kreves. Han har mange års erfaring som lektor i skolen og er vant til å kommunisere med alle typer mennesker. 

Utdanning og kurs:

  • Master i treningsfysiologi NTNU 
  • Høyskolekurs i Coaching, 15 sp HVL
  • Pedagogikk årsstudium HVL
  • Trener nivå 2 alpint
  • Trent styrke og utholdenhet i 20 år
Strongbody coach Vegard Birkeland
Vegard Birkeland, StrongBody-coach, ivrig løper og PT med mastergrad i treningsfysiologi fra NTNU

Hvordan fungerer det?

  1. Steg 1 er å bestille; det kan du gjøre herfra

  2. Etterpå får du tilsendt et kartleggingsskjema du skal fylle ut. Der forteller du om bakgrunnen og målene dine, skader, preferanser for mat, hva du forventer av coachen, hva du forventer av deg selv fremover og mye annet

  3. Basert på dette og basert på dialog via mail hvis vi har oppfølgingsspørsmål, lager vi et detaljert trenings- og kostholdsopplegg til deg. Kostholdet baserer seg på vanlig mat du finner i dagligvarebutikken, og blir tilpasset deg og dine behov og preferanser. Du blir ikke sittende og spise mat du ikke liker. Treningsprogrammet blir tilpasset nivået du er på og ambisjonene du har fremover

  4. Du får det hele levert i appen vår, og i den kan du også skrive med coachen din og spørre om alt du lurer på underveis

  5. Ukentlig sender du rapport i appen til coachen om hvordan uken har gått, slik at coachen kan justere hvis noe trengs å justeres, og ellers motivere, forklare og rett og slett være en støttespiller for deg.

Eksempler på mat du kan ha i planen din

Hva kan du forvente av coachen din?

  • En coach som tilpasser opplegget etter dine mål og din hverdag

  • En coach som aldri gir deg opp og som alltid gir det lille ekstra for at du skal lykkes

  • En coach som følger med og tar treningen din til nye høyder

  • Et treningsopplegg som er vitenskapelig støttet

  • Hjelp til å tilpasse kostholdet slik at du får maksimalt ut av treningen din
Varen er lagt i handlekurven.
0 items - kr 0,00