Kosthold og aktivitet i Påsken

Kosthold og aktivitet i Påsken

Legg fra deg «alt eller ingenting» tankegangen. Ikke gå inn i påsken med en tanke om at du skal nekte deg alt du liker, men heller ikke bruk påsken som en anledning til å kaste i deg alt du kommer over. Ikke spis bare fordi det er der, men spis fordi du kjenner at du virkelig har lyst på. 

Spis regelmessig. Unngå å gå lenge sulten – da tar man ofte mindre gode valg i matveien.

Anna Maria Israelsson

Anna Maria Israelsson har en Mastergrad i samfunnsernæring, og en Bachelorgrad i folkehelsearbeid.

Fokuser på alt du kan spise: Fyll på med proteinrike matvarer som kjøtt, fisk, meieriprodukter og belgfrukter, i tillegg til grove kornprodukter og masse frukt og grønnsaker. Dette er matvarer som metter mye, og gjør at du ikke kaster i deg påskeegget fordi du egentlig er sulten.

Nyt at du har litt ekstra tid til hverdagsaktivitet. Påsken er en fin anledning til å komme seg ut på tur, gjerne med noen du er glad i. Eller kanskje få med familien på en treningsøkt? 

Legg en plan. Still deg spørsmålene: Hvordan ser påsken ut? Hvordan vil du føle deg underveis og etterpå? Hva skal til for at du føler deg bra? For de fleste innebærer dette å spise mest av de matvarene som gir energi, kose seg i moderate mengder, og i tillegg være i en eller annen form for aktivitet hver dag. 

Og til slutt: nyt påskeferien med god samvittighet!

Ønsker du coaching med Anna Maria som coach?

Bestill her:

COACHINGPAKKE

kr 4,900

Bestill nå

PAR-PAKKE

kr 8,600

Bestill nå

VEGANPAKKE

kr 4,900

Bestill nå

5 Tips for å komme igang!

5 Tips for å komme igang etter en treningspause!

Kristines beste tips for å komme igang.

1. Lek i hverdagen

Benytt sjansen til å løpe og leke med barn eller dyr du måtte ha, ta trappa istedenfor heisen, et par kjappe trappeløp, samt gå eller sykle til steder der det lar seg gjøre. Du får så mye gratis med økt hverdagsaktivitet!

Trening med barn

StrongBody coach Kristine Weber er PT, kostholdsveileder, blogger, forfatter, 3-barnsmamma, og tidligere Norsk- og Nordisk mester i bodyfitness.

2. Tenk enkelt og fargerikt

Sunt kosthold og trening går ofte hånd i hånd, så dra nytte av det og start med hva du spiser! Ikke tenk at sunn mat må være så vanskelig eller avansert, yoghurt med frukt/bær og nøtter er en vinner hos meg og tar kun 2 minutter å slenge sammen. Det er også enkelt å ta med seg i matboks på farten.

fruktsalat

3. Noe nytt

Indre motivasjon er det som holder deg gående, men det er vel ikke noe som heter for mye motivasjon? Unn deg ytre motivasjon i tillegg – last ned ny treningsmusikk, kjøp deg en ny tights, invester i en pulsklokke eller en ny kokebok.

tøying

4. Bare 20 minutter

«Jeg har ikke tid til trening». Nei, ikke alle vil eller kan ta seg tid til 2-timers økter, meg inkludert. Si til deg selv at du skal trene raskt i 20 minutter, for hvem vet – når du først er i gang så klarer du kanskje å gi litt ekstra, og plutselig er tiden og innsatsen doblet. Når det er sagt så er 20 minutter ofte nok til å få en knalløkt.

20 minutes

5. Ikke tenk!

Ta på deg treningsklær før du rekker å spørre deg selv om du egentlig vil dette – da blir det vanskeligere å finne unnskyldninger for å utsette eller droppe det, du er jo ferdig påkledd og good to go!

Ønsker du coaching?

Bestill her:

COACHINGPAKKE

kr 4,900

Bestill nå

PAR-PAKKE

kr 8,600

Bestill nå
merch spis deg sunn og sterk

SPIS DEG SUNN OG STERK

kr 339

Bestill nå

tynn og fyldig

Overvektig pga genene dine?

Er du overvektig pga genene dine?

Visste du at vi har rundt 185 gener som påvirker overvekt og apetittregulering?

Hvis du har vært uheldig med gensammensetningen din har du altså mange grunner til å fortelle deg selv hvorfor du ikke får til å endre kroppen din.
MEN hvordan hjelper dette situasjonen din?
Uansett utgangspunkt, så vil sunn mat og fysisk aktivitet påvirke deg positivt. Jeg unner alle å føle mestring i å ta vare på seg selv, og gjøre det beste ut av det vi har fått utdelt

skinny-on-fat
Anna Maria Israelsson

Anna Maria Israelsson har en Mastergrad i samfunnsernæring, og en Bachelorgrad i folkehelsearbeid.

Ønsker du coaching med Anna Maria som coach?

Bestill her:

COACHINGPAKKE

kr 4,900

Bestill nå

PAR-PAKKE

kr 8,600

Bestill nå

VEGANPAKKE

kr 4,900

Bestill nå