Alle leter etter triks og snarveier for å få drømmekroppen. Det finnes ikke så mange slike, men disse her fungerer faktisk. Eneste problemet med dem er at de er litt kjedelige.

26992372_1677000709022883_8507159248827399921_n
 Spis sakte: Det tar rundt 20 minutter fra du begynner å spise til du registrerer om du er mett. Hvis du spiser for fort, rekker du å overspise før du kjenner at du har fått nok.

Om du spiser langsomt derimot, oppnår du bedre fordøyelse, du blir mer mett av måltidene dine, og det blir lettere å holde vekten eller gå ned i vekt. Folk som spiser sakte har sjeldnere problemer med vekta enn de som spiser fort.

 Søvn: folk som sover mindre enn 5.5 timer per natt går ned like mange kilo som de som sover nok, men mister bare halvparten så mye fett, og mister desto mer muskelmasse. I tillegg er det en rekke helsemessige konsekvenser av å sove for lite, og alt dette vet du fra før – så ta vare på deg selv, sov nok! 🙂

 Mindre tallerken: i blant er vi mennesker ganske enkle, og en rekke eksperimenter viser at noe så enkelt som å bruke en mindre tallerken får oss til å automatisk spise mindre. Prøv det.

 Kaffe: jeg har skrevet om kaffe før. Koffein er et av få kosttilskudd som har effekt, og kaffe er fullt av det, så hvis du liker kaffe er det en del å hente her. Masse antioksidanter har den også 🙂

 Protein: jeg har terpet om proteiner i 15 år nå, og nå har også mainstream media fått opp øynene for det. Proteiner er det mest slankende næringsemnet vårt, og også det som bidrar til å bygge opp muskelmassen vår. Så pass på å få i deg nok