Hvorfor velge StrongBody?

Erfaring

Egenerfaring: Alle som jobber i StrongBody har selv vært gjennom alt det vi lærer bort. Noen av oss har slitt med fedme og vært gjennom nøyaktig det samme som mange av kundene våre gjennomgår. Andre av oss har toppet formen til det ytterste og vunnet store mesterskap innen fitness.

En viktig del av vår coaching er å vise at det er mulig å nå målene sine uten å måtte trene 7 dager i uken og spise torsk og brokkoli. Vi vil hjelpe våre klienter med å se verdien i egen innsats, være stolte av seg selv og kjenne på mestringsfølelsen av å lykkes. Og at man faktisk kan nyte litt ekstra helgekos uten å få dårlig samvittighet og uten å ødelegge resultatene.

Vi hjelper deg med et nytt syn på trening og kosthold som er sunt og varig, en balanse som gjør at du lykkes over tid. Fremfor en ekstrem «quick fix»-kur man ikke klarer å leve med.

Erfaring med å coache andre: StrongBody er tuftet på erfaringer vår grunnlegger Gunnar har gjort gjennom 15 år som gymeier og en av Norges fremste fitness-coacher, kombinert med at vi nå er inne i vårt syvende år med web-basert coaching, der vi har passert 4000 klienter som har hatt én-til-en oppfølging med oss.

Ofte vet vi alle innerst inne hva som skal til for å nå målene våre, det vanskelige er å gjennomføre det i praksis. Derfor er det viktig at både kostholdet og treningsopplegget er gjennomførbart for deg over tid. Harde opplegg som du kun greier å følge i en kort periode har lite for seg. Her er noen faktorer som påvirker om du vil klare å følge opplegget over tid:

    • At maten metter, slik at du klarer å holde sultfølelsen mest mulig i sjakk
    • At maten ikke er for sær og ikke smaker vondt, slik at du ikke blir matlei.
    • At maten er næringsrik og variert, slik at du ikke får mangler.
    • At trening og diett gir gode resultater, slik at du opprettholdermotivasjonen.
    • At treningsopplegget ikke krever mer av deg enn du faktisk har tid til.
    • At det er rom for å kunne spise utenfor planen på en såkalt spisekveld hvor man kanskje drar ut å spiser på restaurant eller koser seg med litt smågodt i sofakroken.

For oss er det viktigste at du lykkes med dine mål og at vi gir deg verktøyene og oppfølgingen du trenger til å kunne lykkes over tid. En varig livsstilsendring hvor du føler du ikke går glipp av noe fordi det er så strengt. Ved å investere i en StrongBody-plan investerer du i egen helse og du får en bredere kunnskap når det kommer til mat og trening som du tar med deg resten av livet og bruker til din fordel. Vi praktiserer ikke ekstreme dietter, for den beste kostholdsendringen er den du klarer å følge over tid.

Forskning

Vi i StrongBody er ikke forskere selv. Vi er praktikere. Men vi er flittige lesere av alt som kommer ut av relevant forskning og litteratur. I tillegg til å lese veldig bredt det som kommer ut innen fedmeforskning, kosthold generelt, protein-forskning, kosttilskudd, styrketrening generelt, motivasjon og andre temaer, følger vi et knippe av de fremste formidlerne av forskning innen disse emnene tett.

I StrongBody vier Gunnar stort sett all sin tid til denne biten. Han bruker mye tid på å formidle det han plukker opp videre til de andre coachene i StrongBody, og til å hele tiden videreutvikle planene våre.

Selv om det i dag forskes mer enn noensinne på alle mulige temaer innen både kosthold og trening, er vi mennesker så forskjellige at mange av svarene som forskningen gir er mest nyttige på gruppenivå, og ofte mindre nyttige på individnivå. Av den grunn er det selv i 2018 mye innen kosthold og trening som fremdeles er mer «kunst» enn vitenskap, og nettopp derfor er erfaring så viktig. Og der kommer vi inn i bildet. Vi har forandret livet til over 4000 klienter siden oppstarten i 2011.

Klikk her for å se KUNDERESULTATER

Gründer Gunnar Strand Jacobsen, har siden 2002 eiet og drevet treningsstudio (Kaliber Gym i Trondheim), hvor de driver en av landets største fitnessklubber. Han har coachet frem flere fitness-proffer, senest Sandra Jokic som han trente frem fra vanlig tenåring til verdensmester og bikini fitness-proff på under to år.

702472_10204144092714707_1908390979_n
Gunnar med en av utøverne han har coachet frem til å bli fitness-proff

Gründer og faglig leder, Maria Ebeltoft, PT, online coach og fitness coach. Merittert vinner i Bodyfitness, og har coachet frem andre utøvere med stor suksess.

Maria Ebeltoft Overallvinner Oslo Grand Prix
Maria Ebeltoft Overallvinner Oslo Grand Prix

Gründer og daglig leder Line Celius, medeier i Kaliber Gym, har drevet med online coaching siden 2012, er Internasjonal sertifisert IFBB Fitness coach.

Line med 5 finalister i bikinifitness, 2 gull og 2 sølvvinnere.

Coach Christine Kamphaug Gundersen, PT og online coach, debuterte med en 4. plass på NM i Bikinifitness i 2016.

Coach Vilde Waksvik, online coach, Fitness coach og Norgesmester i Bikinifitness.

Coach Nathalie Naalsund, Bachelor i Ernæring, Bodyfitnessutøver og online coach. Med sin spisskompetanse innen ernæring kan Nathalie også tilby coaching til vegetarianere.

Coach Sigurd Steen, PT, online coach og fitness coach. Merittert utøver innen Athletic fitness og har også vunnet både Norsk gull og sølv samt gull på Nordisk Mesterskap i innendørsroing.

Coach Mats Edvartsen, online coach og fitness coach, daglig leder og medeier på Kaliber Treningsstudio, merittert utøver i fitness.

Vi coacher både gutter og jenter. Kundene favner alt fra de som vil stille i fitness, til overvektige som vil ned i vekt, vanlige gutter og jenter som vil komme i bedre form, jenter som vil få større rumpe eller flatere mage, gutter som vil bli sterkere i benkpress, og så videre. Her er noen eksempler på kunder vi har hjulpet før, som hver av dem hadde forskjellige målsetninger og gir fine eksempler på bredden i coachingen vi driver med:

Hvorfor-bruke-coach
Sol, ville få større rumpe. Ca 6 mnd mellom bildene.

 

Hvorfor-bruke-coach
Elisabeth, ville stramme opp. Bare 5 uker mellom bildene.

 

Britt, ville ned i vekt (48kg mellom bildene)
Britt, ville ned i vekt (48kg mellom bildene)

 

Hvorfor-bruke-coach
Lucie, ville ned i vekt

 

Hvorfor-bruke-coach
Ida, ville stille i bikini fitness. Nøyaktig 6 mnd mellom bildene.

 

MMA-utøver Emil Meek, hjelp til å nå matchvekt før viktige konkurranser
MMA-utøver Emil Meek, hjelp til å nå matchvekt før viktige kamper

 

Marit, ville ned i vekt etter svangerskap
Marit, ville ned i vekt etter svangerskap

Det er mange som har prøvd seg som online PT`er opp gjennom årene, og noen av dem har tilsynelatende hatt stor suksess – ihvertfall mange kunder – for så å forsvinne igjen. Du har kanskje vært i prat med noen av dem tidligere og bestemt deg for at dette ikke er noe for deg. Ofte dreier det seg om folk som på grunn av en kombinasjon av gode gener og vilje til å være veldig streng med seg selv har fått til bra resultater med sin egen kropp, men så mangler de kunnskapene og egenskapene som skal til for å få til resultater på andre. StrongBody derimot har bestått lenge nå, vi er faktisk den aktøren som har holdt på lengst i Norge, og vi har så langt fått til gode resultater på over 4000 klienter.

Hvorfor bruke en coach?

I dag ligger all verdens samlede kunnskap fritt og enkelt tilgjengelig for oss alle, på internett og i bøker. Med tilstrekkelig innsats kan du teoretisk sett selv bli din egen trenings- eller kostholdsekspert, og coache deg selv. Så hvorfor bruke oss?

  1. Tid er penger.
    All informasjon du trenger for å kunne skru på din egen bil ligger også fritt tilgjengelig på internett, men du slutter ikke å sende bilen din til service hos bilmekaniker av den grunn. Å bruke fagfolk i stedet for å prøve å gjøre alt selv gjør at du kjøper deg tid til å gjøre andre ting. Tid til ting du liker eller tid til ting du kan tjene penger på.
  2. Enormt mange feilkilder
    Om jeg skulle lære meg å skru bil, ville trolig det meste jeg fant av informasjon på nettet og i bøker være god og riktig informasjon. Innen kosthold og trening derimot, ligger det utrolig mye feilinformasjon ute. Å sile ut hva som er bra og dårlig informasjon – og det å plassere informasjonen inn i riktig sammenheng – krever stor kunnskap og forståelse, og det er lett for vanlige folk å bli forvirret. En dyktig og erfaren coach har helt andre forutsetninger enn deg for å takle dette.
  3. Interesse og evner.
    Selv om du potensielt kan lære deg det meste, er det ikke sikkert du kan bli god til det meste. Å bli god til noe krever ikke bare innsats, det krever også interesse og talent. Vi i StrongBody har bevist over tid at vi er flinke til det vi gjør, slik at du er sikret god kvalitet på coachingen du får.
  4. Du trenger noen som holder hodet kaldt de dagene du selv ikke gjør det.
    Alle som har vært på diett en eller annen gang vet hvordan den prosessen kan tulle med tankene og følelsene våre. Ofte klarer man ikke selv å se fremgangen på seg selv, man kan få følelsen av at ingenting fungerer og at alt er bare bortkastet. Man kan få lyst til å gjøre store og drastiske endringer eller kutt i planen, legge inn overdrevent mye trening, eller kanskje bare gi opp. Vi vet at disse dagene rammer oss alle, og det er nettopp da det er så nyttig å ha en coach. En som ser oss med objektive øyne, som har kunnskap vi selv ikke har og kan forklare hvorfor akkurat denne veiingen/målingen var som den var, og som stopper oss fra å gjøre dumme ting.
  5. Vi kan alle ha bruk for ytre støtte og motivasjon.
    Coachen kan motivere og støtte, dele oppturer og nedturer med oss, og dele ut ros eller ris der det trengs. Bare det å ha noen å stå til ansvar for kan være veldig nyttig for mange av oss. Det er ikke sikkert den isboksen frister like mye når du vet at du skal sende inn målinger til coachen i overmorgen. 🙂
  6. Mengden ny informasjon og viten er for stor til at man kan holde seg oppdatert uten å jobbe heltid med det.
    Dette er den største barrieren mot å bli sin egen ekspert i dag. Hver måned kommer det ut tonnevis med nye studier, der noen av dem snur opp ned på tidligere etablerte sannheter. Vi som jobber med coaching bruker mye tid på å holde oss oppdatert på alt dette; på å sile ut hva som er relevant og ikke, hva resultatene egentlig betyr og innebærer, og på hvordan det eventuelt påvirker det vi holder på med. Å sette ny viten inn i riktig sammenheng tar mye tid, og det er vanskelig å holde tritt med utviklingen om man ikke vier nær sagt all sin tid til dette.