Coachinginfo

Under her finner du priser og informasjon om hvordan coachingen i StrongBody er lagt opp. Hvis det er noe mer du lurer på utover dette, sa kan du kontakte oss når som helst på info@strongbody.no for spørsmål.

Coachinginfo2

Gunnar Strand Jacobsen
Line Celius, Daglig Leder, PT og Internasjonal IFBB Sertifisert Fitness Coach
Maria Ebeltoft, Faglig Ansvarlig, PT, Fitness Coach og Bodyfitness Athlete
Christine Kamphaug Gundersen, PT, Fitnessutøver og Treningsblogger
Vilde Waksvik, Norgesmester i Bikini Fitness og Online PT
Elisabeth Sletten, PT, Fysioterapistudent og Landslagsutøver i Styrkeløft
Sigurd Steen
, PT, Fitness Coach og Fitnessutøver
Aline Skancke, PT og Fitnessutøver
Mats Edvartsen, PT, Fitness Coach og Fitnessutøver

Coachinginfo3
www.strongbody.no
www.facebook.com/StrongBodyCoaching
www.facebook.com/OnlinePtGunnarStrandJacobsen
Instagram: @strongbody_no #strongbody_no

 

Coachinginfo4
StrongBody er et coachingfirma som eies av gymeier, online PT og fitnesscoach Gunnar Strand Jacobsen, Daglig Leder, gymeier, online PT og Internasjonal IFBB sertifisert fitness coach Line Celius og Faglig ansvarlig, PT og BodyFitnessutøver Maria Ebeltoft.

Metodene vi i StrongBody coacher etter er kostholds- og treningsprinsipper som Gunnar har utviklet gjennom sin erfaring med coaching siden 2002. Disse prinsippene er både forsknings- og erfaringsbaserte. Hver coach bidrar med sin egen unike bakgrunn i tillegg, for å gi deg som kunde de best mulige resultatene.

Coachinginfo5
Kundene våre inkluderer alt fra fitnessutøvere til sterkt overvektige som aldri har satt sin fot i et treningsstudio før de kommer til oss. Noen vil ha hjelp til å stramme opp kroppen etter svangerskap, noen vil trene seg opp til opptak i Forsvaret/Politihøyskolen, noen er godt trente og vil «toppe formen», noen vil simpelthen komme inn i bedre rutiner og få mere energi i hverdagen.

Coachinginfo6

Coachinginfo7
Online coachingen vår foregår på følgende måte:
Når du blir kunde og har fått en coach i StrongBody, setter denne opp en kostholdsplan og treningsplan til deg. Dette gjør coachen på bakgrunn av informasjon du fyller ut i kundeskjemaet som du får link til på epost når din ordre er fullført i nettbutikken vår.
Noe av det vi ser på er blant annet høyde, vekt, alder, kjønn, nåværende form, aktivitetsnivå, eventuell treningsbakgrunn, hvilke typer mat du liker, eventuelle allergier, og så klart dine målsetninger, ønsker og forutsetninger.

I løpet av oppfølgingsperioden med coachen din vil du også få lære om hva kalorier, proteiner, fett, karbohydrater og fiber er og hva de gjør for kroppen, hvor mye av hver du trenger, hvordan du selv kan regne på næringsinnhold i måltider, med mer.

Under oppfølgingsperioden har du også tilgang til coaching-gruppen vår på Facebook. Der får du raskt får svar på mange vanlige spørsmål, kan innhente motivasjon og dele tips og erfaringer med de andre vi coacher, og kan laste ned oppskriftshefte, regneark til å regne kalorier, forklarende tekster med mer.

Som del av oppfølgingen med coachen skal du hver syvende dag sende inn en såkalt ukesrapport. I den legger du med endringer i diverse kroppsmålinger du skal ta med målebånd og vekt, samt en kort rapport fra ukens treninger, slik at coachen får fulgt med på utviklingen din i fettreduksjon og styrke (eller eventuelle andre mål du ønsker å jobbe mot). Coachen sender deg så en mail tilbake med tilbakemeldinger og eventuelle justeringer som trengs å gjøre i kostholdet eller treningen for den neste uke.

Ukesrapporten tjener to formål:

  • Det ligger mye god motivasjon i det å måtte sende inn resultatene sine til oss og få tilbakemelding på dem – på den måten blir det lettere for deg å holde deg til programmet uten sprekker eller utskeielser
  • Vi rekker i løpet av disse ukene å bli godt kjent med kroppen din og hvordan du reagerer på maten og treningen vi har satt opp, slik at vi får finjustert programmet til å fungere helt optimalt for akkurat deg

Coachinginfo8
Pris på Elite Coachingpakke kr 7000,- (Gunnar påtar seg kun 2 klienter hver mnd)

Pris på Coachingpakke kr 4500,-
Trenings- og kostholdsplan, og fire ukers online oppfølging

Etter disse fire ukene kan du enten fortsette med opplegget på egen hånd, frem til du har nådd målene dine, eller du kan fortsette med mer oppfølging (da til redusert pris på kr 1500 per måned).

Vi samarbeider med Svea Finans, slik at vi kan tilby ulike betalingsløsninger i form av kortbetaling, faktura, betalingsutsettelse eller delbetaling.
Du kan se de ulike valgmulighetene, og gjeldende vilkår, under utsjekk i forbindelse med bestilling.


Coachinginfo9
Du må være villig til å spise etter våre kostholdsprinsipper

En av tingene som kjennetegner StrongBody at kostholdsplanene våre er veldig proteinrike. Matvarer vi ofte benytter i matplanene våre omfatter:

Proteinkilder

  • Cottage Cheese / Mager Kesam / Skyr / ProPud
  • Fileter av magert kjøtt / fisk
  • Laks
  • Proteinpulver
  • Egg
  • Kokt skinke/hamburgerrygg/kyllingfiletpålegg/etc og evt. hvitost som pålegg

Karbohydrater

  • Epler / pærer / bær / annen frukt
  • Rosiner / riskaker
  • Ris / poteter / pasta / speltlompCottage Cheese / Mager Kesam / Skyr / ProPud
  • Fileter av magert kjøtt / fisk
  • Laks
  • Proteinpulver
  • Egg
  • Kokt skinke/hamburgerrygg/kyllingfiletpålegg/etc og evt. hvitost som pålegg er
  • Grønnsaker
  • Knekkebrød / vanlig brød / havregryn (med magre kjøttpålegg og hvitost som pålegg)

Coachinginfo10
Om du ikke liker maten på denne listen (du trenger ikke like alt, men det er en fordel om du er villig til å spise det meste av dette), så vil vi ha problemer med å lage en matplan til deg som vi kan stå inne for. Jo flere ting du velger bort av det ovenfor, jo mindre variert vil planen din bli.

Du må ha tilgang på et treningsstudio (eller treningsutstyr hjemme), og være villig til å trene med vekter tre ganger i uka (eller mer)
Vi har veldig stor tro på å forme kroppen ved hjelp av vekttrening. Vi snakker ikke nødvendigvis om å bygge store muskler (selv om vi kan hjelpe deg med det også, hvis det er målet ditt), men om å bli fit. Vekttrening kombinert med riktig kosthold er det som raskest gir deg en fit kropp.

Om du er overbevist om at å trene styrke kommer til å gjøre deg for stor, eller at du mener du allerede har for mye muskler og vil gjøre dem mindre; da er ikke vi riktig coach for deg 🙂

Du kan ikke ha en pågående spiseforstyrrelse
Vi er ikke kompetente til å jobbe med spiseforstyrrelser, og ønsker da heller at du kontakter en spesialist på dette området, slik at du får hjelp med de underliggende faktorene som utløser spiseproblemene, og lærer deg å håndtere dine tanker og følelser rundt mat og spising.

Du må ha mål som er sunne / ikke helseskadelige
Vi ønsker ikke å bidra til at du skader kroppen eller helsen din. Så om du for eksempel allerede er undervektig, så kommer vi ikke til å ta på oss coaching hvis målene dine er av typen «Jeg ønsker å gå inn mange cm overalt», eller «jeg vil ned i vekt».

Du kan ikke ha helseproblemer eller skader som gjør det vanskelig / farlig å følge vårt opplegg
Selv om det er gunstig å trene og spise bra uansett hvilke helseproblemer du har, så er det enkelte plager som krever tettere oppfølging enn det vi klarer å tilby gjennom online coaching. Så snakk med oss om plagene dine før du blir kunde, slik at vi er sikre på at vi kan tilby et trygt og fornuftig opplegg for deg før vi tar deg inn.

Coachinginfo11
Om du bestemmer deg for å gå for dette, så bestiller du ganske enkelt en coachingpakke her: www.strongbody.no/bestill

Etter bestilling vil du motta en e-post som inneholder link til kundeskjema som du må fylle ut.
Når vi har mottatt alle opplysninger vi trenger fra deg, så setter vi igang med å lage planen din, og skal da greie å ha den klar i løpet av maks en uke.
Er noe uklart, eller vi trenger tilleggsopplysninger i forhold til det du har skrevet i kundeskjemaet, så vil din coach kontakte deg underveis.

Bare spør om du har flere spørsmål rundt det hele!