Intervalltrening for å miste kroppsfett

Intervalltrening for å miste kroppsfett.

Jeg har skrevet mye om dette før, og i minst ett av innleggene har jeg skrevet om at for enkelte av mine lesere kan intervall-trening sammen med et veldig hardt vekttreningsprogram rett og slett bli for mye av det gode. Det innlegget var myntet på de som trener ekstremt mye og hardt med vekter, slik enkelte av leserne mine gjør (noen fitnessutøvere f.eks).

Men om du befinner deg mere i mosjonistkategorien, og la oss si trener vekter i mindre enn 5 timer i uken, så kan høyintensitets intervalltrening (HIIT) være midt i blinken for deg, som et tillegg til vekttreningen. HIIT kan nemlig forbedre kondisen mer enn vanlig cardio av samme varighet, og samtidig forbrenne mere kroppsfett.

16473677_10154161586096811_4462991466798634697_n

Read more


Hvor mye proteiner kan kroppen ta opp?

Hvor mye proteiner kan kroppen ta opp?

For å gi svaret med en gang: Du tar opp så mye som du trenger!

Vi får dette spørsmålet veldig ofte. "Jeg har hørt at du bare kan ta opp 30 gram proteiner i ett måltid", sier mange. Og ganske riktig finnes det mange studier som viser at en bestemt gruppe personer i en bestemt setting, bare klarer å ta opp (eller rettere sagt, nyttiggjøre seg) for eksempel 30 gram proteiner fra et måltid. Eller 20 gram, eller whatever.

steak

Read more